مجله عمومی تودی

مجله ی خبری و عمومی تودی

مجله عمومی تودی

مجله ی خبری و عمومی تودی

۶ مطلب در تیر ۱۴۰۱ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

در حال حاظر میلیون ها میلیون فرد در جهان در هر جامعه و کشوری از ازدواج موفقی و آینده داری به دلیل توجه و اهمیت بالا در تصمیم گیری های ابتدایی این امر برخوردار بوده اند.

یکی از ویژگی ها، مزیت ها و فواید اصلی ازدواج و خواسته  هر زن و دختری به دلیل وجود نعمت بارداری در زنان فرزند آوری پس از ازدواج است که از لذت و شور و اشتیاق بسیار بسیار بالایی برخوردار است به گونه ای که روند وقاعده فرزند آوری در تمامی زنان و دختران از الگو و اصولی کلی و دقیق بهره مند است.

به گونه ای که خلقت مردان و زنان از ویژگی های بارز و اساسی برخوردار است که امکان فراهم کردن ملزومات بارداری در وجود هر دو جنسیت قرار داده شده است و بانوان برای نگه داری از جنین و همراهی کردن فرزندان در روند رشد و تکامل از اندام های ویژه ای برای این کار برخوردار هستند که آناتومی بانوان را از دیگر افراد ویژه می سازد.

بارداری-رحم

بارداری

بارداری در زنان و دختران توسط اندام خصوصی رحم در ناحیه شکم آنها انجام می شود که تمام نیازهای لقاح، مراقبه و رشد کودکان در رحم قرار دارند.

دختران و زنان از دوران کودکی با ورود به سن بلوغ و افزایش سن، متوجه تغییراتی در اندام خصوصی و سایر اندام های خود می شوند، بنابراین این تغییرات بخشی از رشد و نمو دختران و زنان است که پایه و اساس بارداری و دگرگونی را به آنها می دهد.

تغییراتی که در دوران بلوغ در دختران ایجاد می شود شامل افزایش اندازه و رشد سینه، مقداری درد به دلیل تغییرات هورمونی، درد شکم به دلیل تغییرات اساسی در ساختار رحم و شروع فعالیت این عضو مهم، شروع قاعدگی (پریود) و… است که ظهور همه این تغییرات به بهترین شکل ممکن و انجام و رعایت برخی توصیه ها برای بهبود روند این تغییرات بسیار حائز اهمیت است.

منبع: 

https://alirezaniknam.com/educational-video-on-how-to-get-pregnant/

  • علی محمدی
  • ۰
  • ۰

اعتیاد به مواد افیونی و بهبودی، ذهن و بدن شما را تحت تغییرات بسیاری قرار می دهد. برخی از بیمارانی که متادون را در درمان با کمک دارو مصرف می کنند، افزایش وزن را تجربه می کنند. آیا متادون ارتباط مستقیمی با افزایش وزن دارد؟ چگونه بیماران می توانند وزن خود را در طول درمان با متادون حفظ کنند؟ این راهنما به این سوالات پاسخ می دهد تا به بیمارانی مانند شما کمک کند سالم بمانند.

یکی از موضوعاتی که در مورد استفاده از متادون بیشتر صحبت می شود این است که چگونه این دارو بر وزن، اشتها یا آن چه می خورید تاثیر می گذارد. متادون یک ماده مخدر است که به افراد معتاد به مواد افیونی در طول فرآیند بهبودی اعتیاد یا وابستگی داده می شود.

روشی به نام درمان جایگزینی دارو شناخته می شود. استفاده از متادون برای ترک افراد از مواد افیونی قوی تر موثر است زیرا متادون بدون ایجاد اثرات سرخوشی علائم ترک را کاهش می دهد. در حالی که متادون و درمان جایگزین دارو می تواند برای برخی از افراد معتاد موثر باشد، متادون همچنین دارای پتانسیل وابستگی شیمیایی و اعتیاد است.

در حالی که هر فرد ممکن است به دارو های مختلف واکنش متفاوتی نشان دهد، اکثر افراد معتاد به مواد افیونی زمانی که شروع به استفاده از متادون به عنوان بخشی از بهبود اعتیاد به مواد افیونی می کنند، افزایش وزن را تجربه می کنند. از سوی دیگر، یکی از بارز ترین علائم اعتیاد به متادون کاهش وزن غیرقابل توضیح است.

آیا متادون می تواند باعث افزایش وزن شود؟

هر داروی تجویزی می تواند عوارض جانبی داشته باشد، از جمله متادون. عوارض جانبی متادون ممکن است شامل افزایش وزن باشد، اما این دارو همیشه مستقیما باعث تغییر وزن نمی شود. عوامل زیادی می توانند بر وزن شما در طول اعتیاد و بهبودی تاثیر بگذارند، از جمله عوارض جانبی متادون. با درک دلایل افزایش وزن در طول درمان با متادون، می توانید زمان آسان تری برای مدیریت شاخص توده بدنی (BMI) خود داشته باشید.

چه عواملی متادون و افزایش وزن را مرتبط می کند؟

افزایش وزن مرتبط با متادون دو دلیل رایج دارد:

  • تغییرات در میل به قند: متادون یک داروی مخدر است، اگرچه در درمان اعتیاد به سایر مواد افیونی موثر است. با این حال، همه مواد افیونی نحوه پردازش قند را در بدن تغییر می دهند. با نظارت پزشک، متادون مشخصات ایمنی بسیار بهتری نسبت به مواد افیونی مصرف‌ شده دارد، اما همچنان ممکن است برخی از عوارض جانبی مرتبط ایجاد کند. به طور خلاصه، مواد افیونی مانند متادون می تواند باعث شود که شما بیشتر از حد معمول میل به شکر داشته باشید و زیاده روی در این هوس می تواند باعث افزایش وزن شود.
  • تغییرات موقعیتی: هنگامی که به بهبودی می روید، بدن شما نیز تغییر می کند. اعتیاد به مواد افیونی می تواند به دلیل تغییرات اشتها یا عوامل موقعیتی باعث کاهش وزن شما شود. افزایش وزن پس از اعتیاد ممکن است به این معنی باشد که سلامت شما از طریق تغذیه بهتر و منظم ‌تر بهبود می ‌یابد. پزشک می تواند به شما کمک کند تا تعیین کنید آیا تغییرات وزن شما چیزی است که باید به آن توجه کنید یا این که آیا آن ها یک اثر جانبی مثبت سلامت مجدد در بهبودی هستند.

افزایش وزن می تواند دلایل زیادی داشته باشد که ممکن است ارتباطی با درمان با متادون شما نداشته باشد. برای تعیین علت تغییرات وزن خود با تیم مراقبت خود همکاری نزدیک داشته باشید.

چگونه می توانم در طول درمان با متادون وزن سالمی داشته باشم؟

در صورت افزایش وزن در طول مصرف متادون به پزشک خود اطلاع دهید. آن ها می توانند به شما کمک کنند تا میزان متادونی را که مصرف می کنید تنظیم کنید یا استراتژی هایی برای حفظ BMI ایجاد کنید. حفظ یک رژیم غذایی سالم و ورزش منظم نیز می تواند به مدیریت وزن و بهبود سلامت کلی شما کمک کند. پزشک شما می تواند در یافتن راه حلی برای تغییرات وزن شما که سابقه پزشکی شما را در نظر می گیرد کمک کند.

منبع: 

https://alirezaniknam.com/does-methadone-cause-obesity/

  • علی محمدی
  • ۰
  • ۰

در تمام دنیا با رشد و پیشرفت جوامع و صنایع، مشاغل و مشاغل زیادی ایجاد شده است که در هر زمینه ای دارای کارمند و نیروی کار بوده و برای همه افراد ایجاد اشتغال و درآمدزایی دارد. به همین دلیل و دلایل دیگری مانند ادامه روند کار و پیشرفت بسیاری از کارکنان در خطوط کاری خود اعم از کسب و کار شخصی یا گروهی، طبق اصول کار و برنامه مدیریتی، کارکنان و همه اعضای این کسب و کارها باید لباس بپوشند و از راحتی، شکل و یکنواختی استفاده کنند که منجر به سیستماتیک شدن تجارت شده است.

اما اینکه افراد و اعضای خانواده باید لباس های خاص و راحت در خانه بپوشند در همه جوامع یک مشکل است اما در کنار اینها دلایل بسیار موجه دیگری برای پوشیدن لباس راحت در خانه وجود دارد و خانه هایی هستند که مردم به این دلایل وابسته هستند. لباسی بپوشید که در خانه راحت باشد. در ادامه این مقاله با بافیلوماگ همراه باشید تا با هم این سوال مهم را بررسی کنیم.

کم کم لباس راحتی افراد و اعضای خانواده بر اساس سلیقه به ست تبدیل شد، امروزه ست لباس راحتی و راحتی توسط برندهای مختلف در طرح های جذاب و زیبا تولید و عرضه می شود که علاوه بر زیبایی در روحیه افراد داخل خانه، به خصوص خانم های خانه دار که ممکن است مدت زیادی را در خانه صرف رسیدگی به کارهای خانه کنند، تفاوت زیادی ایجاد می کند.

چرا باید در خانه لباس راحتی بپوشیم

دلایل لزوم پوشیدن لباس راحتی توسط بانوان در منزل

لزوم پوشیدن لباس راحتی توسط زنان در منزل به ویژه بانوان خانه دار از توجیهات و دلایل بسیاری برخوردار است که در ادامه به بررسی شاخص ترین و اصلی ترین دلایل لزوم پوشیدن لباس راحتی در بانوان می پردازیم.

ورود باکتری به منازل

در اولین وحله و دلایل اینکه باید در خانه لباس راحتی بپوشیم مخصوصا بانوان و خانم ها مسئله اجازه دادن به ورود باکتری ها در صورتی که لباس راحتی نپوشیده و با لباس بیرونیا محل کار در خانه و منزل رفت و آمد کردن است.

در این صورت اگر فردی از اعضای خانواده با لباس مخصوص خارج از خانه و محیط کار خود به منازل رفت و آمد کرده و در محیط داخل خانه با این لباس ها استراحت و نشست و برخاست کند محیط داخلی منزل آلوده به انواع باکتری های محیط خارج ازخانه می شود در این صورت به هیچ یک از اعضای خانواده توصیه نمی شود با لباس محیط بیرون و محل کار در منزل رفت و آمد کنند.

در این صورت به بانوان و زنان خانه دار به ویژه بانوانی که به تازگی از وظیفه سنگین بارداری فارغ شده اند توصیه می شود از لباس های راحتی و بهترین ست های لباس خانگ برای انجام کار های روزمره خانه و تماس با کودکان خود بهره مند شوند.

مشکلات شکمی

در بانوان پوشیدن لباس راحتی دلیل دیگری هم با عنوان ابتلا به بیماری های شکمی وجود دارد که در خانم ها به دلیل خاص بودن اکونومی بدن و حساس و حیاطی بودن مناطق شکمی پوشیدن لباس راحتی مطابق با اندازه و تولید شده بر اساس ساختمان بدن بانوان بسار بیش از پیش توصیه می شود.

چرا که بانوان امروزه با داشتن طراحی ها مد روز لباس های بیرون از محیط خانه از لباس هایی با ساز های فیت و تنگ برای حور در محل های بیرون از منازل استفاده می کنند که در صورت پوشیدن این نوع لباس ها در منازل احتمال ابتلا به مشکلات ناحیه شکمی و اندام های داخل شکمی به شدت افزایش می یابد.

منبع:

 https://naziamandi39.wixsite.com/nody/post/%D9%84%D8%A8%D8%A7%D8%B3-%D8%B2%DB%8C%D8%B1-%D8%A8%D8%B1%D8%A7%DB%8C-%D8%A7%D9%81%D8%B1%D8%A7%D8%AF-%DA%86%D8%A7%D9%82

  • علی محمدی
  • ۰
  • ۰

در صنعت پوشاک از الیاف های گوناگونی استفاده می شود که در این مطلب از بافیلو در نظر داریم شما را با مزایا و معایب الیاف نخی که همان پارچه پنبه ای است در استفاده از شورت آشنا کنیم با ما همراه باشید.

پارچه نخی

پارچه نخی همان پارچه پنبه ای است که از جمله الیاف هایی است که برای همه مناسب است و حساسیت ایجاد نمی کند با جنسی پنبه ای به عبور هوا از میان تار و پودر کمک می کند و برای فصول بهار و تابستان بهترین انتخاب است. با توجه به ویژگی های بسیاری که پارچه های نخی دارند اکثر لباس زیر های زنانه بخ خصوص شرت های زنانه را از الیاف پنبه ای می دوزند.

از جمله مزایای پارچه های نخی (الیاف نخی) می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • سازگار بودن با عنواع پوست ها
  • کاهش تعریق
  • حساسیت ایجاد نمی کند
  • بسیار خنک است و برای فصول بهار و تابستان بسیار مناسب است
  • شست و شوی آسان
  • لکه گیری سریع
  • دارای لطافت بالا و… از جمله مزایای پارچه های نخی به شمار می روند.

فواید شورت نخی

لباس زیر از جمله لباس های پر استفاده در سراسر دنیا است چرا که شما در هر حالت به جز کسانی که حساسیت به پوشیدن لباس زیر دارند از شورت استفاده می کنید. همچنین شورت یکی از پر فروش ترین لباس ها است که بسیاری چندتا چند تا اقدام به خرید می کنند.

پوشیدن شورت زنانه مناسب برای سلامتی و در جلوگیری از بسیاری از بیماری ها نقش بسیار مهمی دارد. چرا که استفاده از شورت های نخی نا مناسب  علاوه بر اینکه منجر به عوارض پوستی نظیر قارچ، حساسیت، قرمزی، التهاب و… می شوند به عفونت نیز منجر می شوند. پس از شورت های تایید شده نخی برای جلوگیری از بیماری های پوستی و عفونت استفاده کنید

عواقب استفاده از شورت نامناسب چیست؟

استفاده مکرر و همچنین  استفاده از شورت های نامناسب می تواند منجر به عفونت واژن، بیماری های پوستی، نازایی و...شود. استفاده از شورت های نخی باعث می شود پوست شما نفس بکشد؛ نواحی خصوصی بدن به خاطر داشتن رطوبت نیاز به جریان هوا دارند از این رو استفاده از شورت های ضخیم و یا پلاستیکی باعث کاهش جریان هوا در این قسمت ها از بدن می شوند.

یکی از دلایل استفاده از شورت مناسب نخی در میان آقایان و خانم ها خشک نگه داشتن ناحیه تناسلی آن ها است چرا که ترشهات، کمبود جریان هوا، عرق و… در نواحی تناسلی باعث به وجود آمدن قارچ های پوستی و همچنین سبب رشد باکتری های مضر می شود که این عوامل بسیار خطرناک هستند که موجب بروز بیماری های خطرناک می شوند.

منبع: https://mag.bafilo.com/benefits-cotton-shorts/

  • علی محمدی
  • ۰
  • ۰

این متن دومین مطلب آزمایشی من است که به زودی آن را حذف خواهم کرد.

زکات علم، نشر آن است. هر وبلاگ می تواند پایگاهی برای نشر علم و دانش باشد. بهره برداری علمی از وبلاگ ها نقش بسزایی در تولید محتوای مفید فارسی در اینترنت خواهد داشت. انتشار جزوات و متون درسی، یافته های تحقیقی و مقالات علمی از جمله کاربردهای علمی قابل تصور برای ,بلاگ ها است.

همچنین وبلاگ نویسی یکی از موثرترین شیوه های نوین اطلاع رسانی است و در جهان کم نیستند وبلاگ هایی که با رسانه های رسمی خبری رقابت می کنند. در بعد کسب و کار نیز، روز به روز بر تعداد شرکت هایی که اطلاع رسانی محصولات، خدمات و رویدادهای خود را از طریق بلاگ انجام می دهند افزوده می شود.

  • علی محمدی
  • ۰
  • ۰

این متن اولین مطلب آزمایشی من است که به زودی آن را حذف خواهم کرد.

مرد خردمند هنر پیشه را، عمر دو بایست در این روزگار، تا به یکی تجربه اندوختن، با دگری تجربه بردن به کار!

اگر همه ما تجربیات مفید خود را در اختیار دیگران قرار دهیم همه خواهند توانست با انتخاب ها و تصمیم های درست تر، استفاده بهتری از وقت و عمر خود داشته باشند.

همچنین گاهی هدف از نوشتن ترویج نظرات و دیدگاه های شخصی نویسنده یا ابراز احساسات و عواطف اوست. برخی هم انتشار نظرات خود را فرصتی برای نقد و ارزیابی آن می دانند. البته بدیهی است کسانی که دیدگاه های خود را در قالب هنر بیان می کنند، تاثیر بیشتری بر محیط پیرامون خود می گذارند.

  • علی محمدی